Sider

mandag 8. august 2011

Whoaw

Godt å være tidlig ferdig på jobb. Har hatt tidlig vakt hvor jeg har kjørt post til Kristiansund og tilbake. Var uvant å kjøre henger igjen, men gikk seg fort til. Så litt godt å få friske opp kjøringen der litt. Så nå sitter jeg hjemme og slapper av.


Da jeg var ferdig på jobb skulle jeg som sagt dra hjem igjen. Kjørte da med musikk på og tankene mine helt andre plasser. Plutselig merker jeg bilen styrer mot en side så jeg svinger andre veien og da svinger bilen såvidt/merkelig. Jeg kjenner også lukten av noe muffins å tenker; F***! Har jeg punktert no? Så jeg stoppet på nærmeste "sidevei" for å sjekke. Nei, alle dekkene virket fulle av luft. Så ble da litt mer bekymret for at det kunne være noe med styringen som var ødelagt. Så tenkte at jeg skulle prøve å kjøre litt videre. Bilen var utrolig ekkel og styre, men kjørte da sakte for å kjenne etter underveis.

Da jeg skulle kjøre i rundkjøringen på Moa begynte plutselig enden på bilen å gli. Altså jeg fikk sleng i rundkjøringen. Flaks at jeg hadde såpass lav fart å rakk å reagere slik at jeg fikk hentet den inn. Herregud! Det var da voldsomt, tenkte jeg for meg selv. Så jeg bestemte meg for å kjøre bort til Meca verkstedet for å få de til å se på bilen. På vei dit la jeg plutselig merke til at det var mye olje på veien. Tenkte kanskje oljen kunne ha noe med sakene å gjøre siden jeg fikk sleng. Så da jeg kom på verkstedet å spurte han i disken om det så sa han at flere hadde opplevd akkurat det samme, men det måtte være pga oljesøl i vegen. I tillegg kunne du se der jeg hadde kjørt at det var oljedråper som hadde kommet av dekkene mine som var fulle av det. Så kjør forsiktig hvis dere kjører Malmefjorden og eller Elnesvågen sier jeg bare. Var heldig at det ikke skjedde noe verre.


Ellers skjer det ikke noe spesielt hos meg. Enn med dere da? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar